Hu og Hei 2020 (10.10.2020)
Kategori: Konkurranse
Tid: 452:06
Gj.sn. HR: 146
Maksimum HR: 184
Jeg deltok ikke på Hu og Hei i år. 200 på fellesstart med store klynger på de første postene synes jeg ikke var Korona-vennlig. Løpsleder og løypeleder sendte vennlig over postbeskrivelsene. Fikk kollega Andreas til å skrive ut slik at løypa ikke var kjent på forhånd, så jeg fikk gjennomført løpet etter nesten samme format som the real thing. På førsterunden fikk jeg følge av tre gode kolleger (Thomas, Sondre og Kristian), og Andreas laget bålpost ved 3.-posten.

Start - 1: Rett på etter veivalget som de fleste valgte. Vi var ikke helt sikre på at vi var på rett sted, så vi søkte litt oppover, men det viste seg at vi hadde vært på rett plass.
1-2: Valgte venstreveivalget. Kunne valgt å løpe opp svahylla i stedet for Kuhaugen. Fornøyd med strekket fra Storheia og ned.
2-3: Navigeringen på stiene og opp til toppen gikk fint. Ble fanget i den bratte kløfta (som flere andre ble), men kom fint inn i postet etter å ha klort oss ned og opp. Bålpost med kaffe, energidrikk, Troika+++
3-4: Rett i.
4-5: Posten lå så høyt at Vårløypa fremsto som beste veivalg
5-6/passering: Den vanlige veien opp stien fra sør
6-7: Valgte å springe via Tømmerdalstorget. Noen valgte å springe over Lavollen. Tror det er omtrent likt.
7-8: Valgte venstreveivalget, men trodde at stien til høyre for Nydammen gikk ned til Damhaugen og fikk en liten sving nordover før jeg innså feilen.
8-9: Valgte venstreveivalget fordi jeg var usikker på hvor bra stien til høyre var. Hørte etterpå at den var bra. Fikk en liten sving da jeg dro av langs et tråkk til høyre ned fra Herberndammen og nølte mye på vei inn i posten ned de mange myrene og høydene.
9-mål: Ble overrasket over at det bare var tre poster på andrerunden. Var redd for en runde over mot Elgsetheia eller på toppen av Gråkallen. Valgte å ta høyden over Stor-Kongensåsen.
Vis kommentarer (0)

Hu og Hei 2020 (10.10.2020) Hu og Hei 2020 (10.10.2020)