KM-mellom (21.05.2017)
Tid: 38:35
Gj.sn. HR: 171
Maksimum HR: 184
Litt skeptisk til formen før start, men klarer likevel å være offensiv fra start.
S-1: God retning, og får med meg skrenten og kollen før jeg runder opp i posten som ligger overraskende høyt oppe i søkket.
1-2: Grei skuring med myra og runder rundt skrentene.
2-3: Bestemmer meg raskt for å løpe rundt på sti og ta all stigningen i en klatreetappe. Tror dette lønner seg for meg, ettersom jeg ville brukt for lang tid på å prøve å ha kontroll rett på.
3-4: Legger meg bevist litt venstre for å få myra inn i posten.
4-5: Dårlig trasè ut av posten, men god kontroll og gjennomføring resten av strekket.
5-6: Runder svakt høyre for å ha kontroll med bekken.
6-7: Aldri i tvil om hvilket veivalg jeg skal ta. Føler inngangen skal være sikker, men mister kontrollen når jeg kommer opp på flata og må prøve å ta meg inn, før Isak kommer dampende rett i posten. Fornøyd med at han ikke har tatt meg igjen med 1 min før dette. (+ 20 sek)
7-8: Kompass - myr - kolle
8-9: Slipper meg ned på riktig høyde tidlig på strekket, for så å skli bortover skrålia og rett i posten.
9-10: Begynner å ha brukt opp de få kreftene jeg hadde før start, og må se Isak sakte men sikkert gli fra.
10-11: Vurderer stien rundt til venstre, men slår det fra meg og sliter meg over toppen, før det blir litt etterlengtet nedoverløping i åpen skog.
11-12: Tanken er å safe med myra til venstre for streken, men har null kontroll på retningen og kanten av myra, og ser selvsagt ikke på kompasset. Synes det er langt fra platået og bort til posten, så blir en del nøling (+ 40 sek)
12-13: Løper opp på platået for å slippe å sette meg fast i skrålia. Nøler litt inn i posten, og ser med stor forundring Isak skli inn fra høyre i synsfeltet og stempler 10 sek før meg på posten.
13-14: Ser aldri hvor Isak tar veien ut av posten, og velger selv å safe med å runde til venstre for kollen. Nok en gang kommer Isak glidene inn fra høyre, denne gangen rett etter jeg har stemplet på posten.
14-15: Får nye krefter (så lenge det går nedover hvert fall). Kunne holdt meg på stien noen meter til for å sluppet noe av skrentene, men ingen krise.
15-16: Legger meg i rygg på Isak ut til stien, men velger å løpe ned til stikrysset for å være sikker på inngangen. Blir usikker på om jeg er for langt til høyre eller venstre når jeg kommer opp, og får en liten sving før jeg tar meg inn. (+ 15 sek)
16-17: Ser posten som henger høyt på kollen tidlig på strekket og er fornøyd med at jeg har sjekket postbeskrivelsen (søkk) og forstår at dette ikke kan være min post.
17-18: Safer med å dra rett ut på stien, men har litt dårlig retning gjennom det grønne, så kommer ut litt langt ned på stien. Tenker at jeg kommer til å se søkket eller posten fra stien (er jo en N-post), men løper rett forbi og ned i neste antydning til søkk. Forstår ingen ting og nøler meg tilbake i skrålia. (+ 1 min)
18-19: Opp på stien for å slippe mer knoting i skrålia.
19-20: Bare å komme seg over på lysløypa og plukke med seg sistepost før jeg sliter meg i mål.

Kjedelig å bomme bort KM-medaljen på en N-post på slutten, men veldig positivt å se at jeg faktisk kan kjempe om en KM-medalje på mellomdistanse når det har vært så labert med trening de siste ukene, og formen er særdeles laber.
Vis kommentarer (0)

KM-mellom (21.05.2017) KM-mellom (21.05.2017)